SCENARIUSZ
Nasi klienci mogą dostarczyć nam swój własny, gotowy scenariusz. Mogą też zlecić nam napisanie scenariusza, na podstawie dostarczonych materiałów oraz wyjaśnienia nam ogólnego zamysłu lub celu animacji. Klient może nas również poprosić o sprawdzenie swojego scenariusza i zaproponowanie zmian, które uznamy za korzystne dla dostosowania go do formy filmowej.
Warto mieć na uwadze, że scenariusz różni się nieco od innych form tekstu pisanego. Wskazane jest, by język był bardziej „obrazowy” lub „graficzny” niż w przypadku artykułu. Przy explainerach z kolei, trudne zagadnienia powinny być okraszone prostymi przykładami, które ułatwiają ich zrozumienie tam, gdzie jest to korzystne dla lepszego odbioru materiału. Mamy doświadczenie w pisaniu scenariuszy do filmów reklamowych i do explainerów – jesteśmy do twojej dyspozycji.
Dostarczenie nam gotowego scenariusza nie wpływa na cenę. Nasza pomoc, w zależności od jej zakresu, zwiększy koszt projektu o kwotę od 3% do 10%, przy czym górna granica dotyczy napisania całego scenariusza od podstaw.
LEKTOR
Tu, ponownie, klient może dostarczyć nam gotowe nagranie lektorskie, które wykona we własnym zakresie, albo zlecić nam pośrednictwo w szukaniu odpowiedniego lektora. Aby zachować elastyczność w dopasowaniu się do zróżnicowanych potrzeb klienta, współpracujemy ze studiami nagrań oraz innymi podmiotami zewnętrznymi, które dysponują szeroką ofertą głosów. W swojej ofercie posiadają zarówno bardzo rozpoznawalne głosy znanych aktorów, jak i ogromny wybór głosów mniej rozpoznawalnych, lecz bardzo dobrych, lektorów zawodowych.
Niezależnie od tego czy potrzebujesz głosu męskiego czy żeńskiego; dziecięcego, młodzieńczego czy dojrzałego; energicznego czy spokojnego; polskiego czy zagranicznego – możesz się do nas zwrócić, a my zrobimy wszystko, aby pomóc Ci znaleźć właściwego lektora.
Koszt lektora
Ze względu na ogromny wybór opcji, nie sposób określić z góry kosztu nagrania, jednak warto podkreślić dwa główne czynniki wpływające na cenę:
1. pierwszy jest dość oczywisty – im bardziej rozpoznawalny i profesjonalny głos, tym cena nagrania jest wyższa
2. drugi jest mniej znany – cena nagrania mocno zależy od tego, gdzie nagranie będzie emitowane. Za TEN SAM głos zapłacimy więcej, gdy nagranie będzie emitowane w ogólnopolskiej telewizji, a mniej gdy nagranie emitowane będzie np. w lokalnym radio czy wyłącznie w Internecie. Co więcej, nawet to, czy film będzie w Internecie jedynie wyświetlony, czy aktywnie promowany, może wpłynąć na wycenę w przypadku niektórych studio nagrań. Przy okazji warto zaznaczyć, że nie mamy wpływu na ten sposób wyceny, ponieważ ona wyznaczana jest przez studio nagrań, a nie przez nasze studio animacji.
Koszt naszego pośrednictwa.
Jeśli klient tak zdecyduje, możemy pośredniczyć w kontaktach ze studiem nagrań; zawęzić wybór odpowiednich lektorów zgodnie z wymaganiami klienta; upewnić się, że wybrana została odpowiednia licencja do emisji i w razie potrzeby czuwać nad sprawnym wprowadzeniem odpowiednich poprawek do audio. Koszt takiego pośrednictwa to 150 zł netto, niezależnie od łącznego kosztu nagrania.
GRAFIKI
Grafiki – obok lektora – są drugim „językiem” animacji. To jakie grafiki dobierzemy i w jaki sposób je obrobimy, będzie zależało od celu, które ma osiągnąć Twoja animacja. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Ruchomy obraz – czyli animacja – może powiedzieć o wiele więcej. Przywiązujemy szczególną wagę do tego, aby dobierane przez nas grafiki pasowały do przekazu, który chcesz skierować do swoich odbiorców i ów przekaz wzmacniały.
Podobnie jak w przypadku pozostałych obszarów współpracy – tu również jesteśmy elastyczni. W zależności od wyboru klienta możemy pracować na podstawie banków grafik lub na podstawie grafik przygotowanych specjalnie dla klienta. Obie te opcje mają swoje wady i zalety:
Banki grafik
Banki grafik to ogromne zasoby grafik najróżniejszego typu, z których korzystamy na bazie licencji komercyjnej. Każdą z takich grafik możemy edytować na wiele sposobów, aby dopasować ją do potrzeb animacji.
Zalety:
– dużo niższy koszt projektu, ponieważ klient nie płaci dodatkowo za zaprojektowanie i wykonanie grafik
– ogromny wybór grafik wraz z możliwością ich edycji
Wady:
– mniejsza graficzna spójność animacji. Mimo że zawsze dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie elementy naszej animacji do siebie pasowały i były spójne, animacja przy użyciu banku grafik ma mniejszą spójność graficzną, niż specjalnie przygotowane do konkretnego scenariusza grafiki, wykonane zawsze w tym samym stylu przez jednego artystę-grafika.
– może się zdarzyć, że klient zobaczy gdzie indziej taką samą lub podobną grafikę do tej, której użyliśmy w jego filmie. Banki grafik dają możliwość korzystania z grafik, ale nie dają wyłączności na korzystanie z nich. Tę samą grafikę mogą wykorzystać inne osoby przy innym projekcie. W zależności od stopnia edycji, w końcowym efekcie grafika ta może być taka sama lub podobna.
Przykład filmu, w którym użyto grafiki z banku grafik:
Grafiki przygotowane specjalnie dla klienta
Grafiki przygotowane pod konkretny projekt zwiększają koszty, lecz także sprawiają, że końcowe dzieło będzie wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju oraz w pełni spójne graficznie.
Zalety:
– Końcowa animacja będzie wyjątkowa i niepowtarzalna. Klient nigdzie indziej nie zobaczy użytych w produkcji jego animacji grafik, ponieważ zostaną one wykonane wyłącznie na potrzeby projektu klienta.
– Animacja będzie w pełni spójna graficznie i klient może mieć pewność, że wszystkie jej elementy będą do siebie pasowały.
Wady:
– Wyższy koszt produkcji, związany z dodatkową pracą przy projektowaniu i wykonaniu grafik specjalnie na potrzeby klienta.
– Im dłuższy i bardziej skomplikowany film, tym więcej różnych grafik musi być stworzonych na potrzeby jego produkcji, a co za tym idzie, tym wyższy koszt wykonania grafik.
Przykład filmu w którym użyto grafik przygotowanych wyłącznie na potrzeby projektu:
Klient może sam zwrócić się do studia graficznego lub powierzyć nam pośrednictwo w tym procesie. Koszt takiego pośrednictwa to 150 zł netto, niezależnie od łącznego kosztu wykonania grafik.
ANIMACJA
Animacja to wprawianie obrazu w ruch i ożywianie nieruchomych grafik. Ma na celu nie tylko przekazanie informacji, ale także przekazanie emocji związanych z tymi informacjami. Ów przekaz może być radosny, skłaniający do refleksji, wzruszający, zabawny itp. Robimy wszystko, aby nasze animacje były nie tylko dobrze wykonane pod względem technicznym, lecz także, aby przekazywały ruchomym obrazem emocje i wprowadzały widza w pożądany nastrój.
Pierwszą opcją jest to, że klient ma już sprecyzowany pomysł na to jak ma wyglądać animacja. W tej sytuacji prosimy o jak najbardziej precyzyjne opisanie swojego zamysłu na całą animację lub poszczególne sceny. Następnie staramy się jak najwierniej odwzorować zamysł klienta. Jeśli czujemy, że mamy dobry pomysł na scenę, przedstawiamy go klientowi w formie sugestii. Ostateczna decyzja należy jednak zawsze do klienta.
Drugą opcją jest to, że klient zdaje się na nas w kwestii animacji i wówczas to my wymyślamy sposób przedstawienia poszczególnych scen. W czasie tworzenia animacji, wysyłamy klientowi próbki, aby sprawdzić czy podążamy we właściwym kierunku i czy nasz zamysł klientowi odpowiada.
Jako że animacja to ręcznie tworzone dzieło, każdą z nich wyceniamy indywidualnie. Nasze ceny są korzystne dzięki naszemu modelowi biznesowemu i są przystępne nawet dla niewielkich firm.
Czynniki, które wpływają na cenę to przede wszystkim:
– długość animacji
– poziom skomplikowania animacji
– liczba ruchomych postaci
Uzyskaj szybką, niezobowiązującą wycenę Twojego pomysłu!
MUZYKA I UDŹWIĘKOWIENIE
Odpowiednio użyte muzyka oraz efekty dźwiękowe mogą wzmocnić i zdynamizować przekaz, oraz zwiekszyć utrzymanie uwagi odbiorcy. My, jako wykonawcy animacji, proponujemy ścieżkę dźwiękową, która według nas pasuje do danej animacji, jednak ostatnie słowo należy do klienta. Szukamy do skutku, czyli do pełnej satysfakcji klienta. Mając dostęp do ogromnej liczby różnych efektów dźwiękowych, nie straszne nam również udziwiękowienie dowolnej animacji.
Muzykę do animacji proponujemy klientom w cenie animacji, więc jej obecność nie wpływa na cenę. Udźwiękowienie natomiast – z racji swej czasochłonności – proponujemy za 50 zł/minutę.
Uzyskaj szybką, niezobowiązującą wycenę: