Często zdarza się, że miewamy problem z drukarką – zazwyczaj nie chce ona drukować mimo, iż wszystkie kable są poprawnie podłączone. Jeśli jesteśmy pewni, że wszystkie sterowniki są poprawnie zainstalowane, drukarka jest poprawnie skonfigurowana i podłączona, a pojemniki z tuszem nie są puste, wykonajmy kilka kroków by sprawdzić, co tak naprawdę powoduje problemy z drukowaniem w naszym systemie.
2. Udajemy się do ustawień naszej drukarki. W systemie Windows 7 będziemy ich szukać w Panelu Sterowania i kolejno w Wyświetl urządzenia i drukarki:
3. Prawym klikiem przechodzimy do Właściwości drukarki. Pamiętajmy, aby wybrać poprawną drukarkę jako domyślną:
4. Gdy już jesteśmy we właściwościach udajemy się do zakładki Na samym dole widzimy zaznaczoną opcję (w zasadzie powinna być ona zaznaczona domyślnie) Włącz obsługę dwukierunkową. Obsługa dwukierunkowa pomiędzy komputerem, a drukarką może powodować, że zamiast wydruku dostaniemy tylko komunikaty o błędach. Odznaczamy tą pozycję:
5. Na sam koniec warto jeszcze przejść do zakładki Zaawansowane i zaznaczyć pozycję Drukuj bezpośrednio do drukarki. W ten sposób drukarka nie będzie najpierw buforowała dokumentów przed ich późniejszym wydrukowaniem, tylko zleci to polecenie od razu:
6. To wszystko. Teraz sprawdzamy, czy dokumenty drukują się poprawnie. Dla pewności warto uruchomić ponownie komputer przed rozpoczęciem drukowania.