Masz problemy z zapamiętaniem ważnych haseł, numerów kont, pinów i innych ważnych numerów? Skorzystaj z aplikacji opisanej w tym właśnie artykule. Nie będziesz musiał zapamiętywać wszystkich używanych przez Ciebie haseł. Wystarczy, że ustawisz jedno główne hasło dla programu, a on zadba o resztę. Program dodatkowo szyfruje przechowywane dane, aby zapobiec ich kradzieży. Zapraszam do lektury.

Program jest na licencji freeware, tzn, że może być rozpowszechniany i używany bez żadnych opłat. Minimalne wymagania:

Windows 98/Me/2000/XP/Vista/2003/7

Ok 5mb wolnej przestrzeni dyskowej

UWAGA!!! Jest to starsza wersja programu, która może nie współpracować poprawnie z Windows Vista i 7.

1.) Pierwsze, co musimy zrobić to pobrać program o nazwie KeePass Password Safe. Znajdziemy go download1 download2. Po pobraniu instalujemy i uruchamiamy. Główne okno programu prezentuje się następująco:

2.) Przyszła pora na stworzenie nowej bazy haseł, która będzie chronić (także za pomoc hasła) pozostałe nasze dane. Klikamy w tym celu na File i wybieramy New. Ukaże nam się takie oto okienko:

3.) We wyszczególnionym polu podajemy nasze główne hasło, które będzie chroniło naszych pozostałych haseł i poufnych danych. Hasło jest najbezpieczniejsze wtedy, gdy pasek zapełni się na zielono. Wpisujemy więc wybrane przez nas hasło i klikamy Ok. Pamiętajmy!  Musimy je zapamiętać!:

4.) W kolejnym oknie powtarzamy nasze hasło i klikamy Ok:

5.) Po wpisaniu hasła program powróci do głównego okna, z tym, że po lewej stronie ukaże się lista kategorii haseł:

Windows – kategoria dodawania haseł systemowych np. hasła do Windows.

Network – kategoria dodawania haseł sieciowych np. do internetu.

Internet – kategoria dodawania haseł internetowych np. z przegladarek.

Homebanking – kategoria dodawania różnych haseł np. dla kont bankowych, kart kredytowych itp.

6.) Wybieramy wybrana przez nas kategorię i klikamy na białym polu po prawej stronie programu PPM (prawym przyciskiem myszy) i z menu kontekstowego wybieramy Add Entry… :

7.) Uzupełniamy poniższa tabelę w taki sposób, jak na poniższym screenie, z tym, że podajemy własne dane:

8.) Opcjonalnie możemy dodać tyle haseł do bazy, ile potrzebujemy. Jeśli już wszystkie dodamy, klikamy na File i Save As, żeby zapisać bazę. Wpisujemy nazwę bazy i klikamy na Zapisz:

9.) Gdy będziemy chcieli przypomnieć sobie dane hasło, otwieramy program i wpisujemy tylko hasło główne.

PODSUMOWANIE

Każdemu z nas może się zdarzyć taka sytuacja, że zapomnimy ważne hasła. opisany przeze mnie program na „Ulotną pamięć” sprawdza się bardzo dobrze w przechowywaniu i szyfrowaniu haseł, pinów czy poufnych danych.