Często zdarza się, że miewamy problem z drukarką – zazwyczaj nie chce ona drukować mimo, iż wszystkie kable są poprawnie podłączone. Jeśli jesteśmy pewni, że wszystkie sterowniki są poprawnie zainstalowane, drukarka jest poprawnie skonfigurowana i podłączona, a pojemniki z tuszem nie są puste, wykonajmy kilka kroków by sprawdzić, co tak naprawdę powoduje problemy z drukowaniem w naszym systemie.

1. Podczas drukowania możemy spotkać się z różnymi komunikatami czy błędami. Jeśli dostrzeżemy, że dokument oczekuje w kolejce nie popadajmy w panikę – wszystko da się naprawić:

drukowanie2. Udajemy się do ustawień naszej drukarki. W systemie Windows 7 będziemy ich szukać w Panelu Sterowania i kolejno w Wyświetl urządzenia i drukarki:

drukarki3. Prawym klikiem przechodzimy do Właściwości drukarki. Pamiętajmy, aby wybrać poprawną drukarkę jako domyślną:

wlasciwosci-drukarki

4. Gdy już jesteśmy we właściwościach udajemy się do zakładki Na samym dole widzimy zaznaczoną opcję (w zasadzie powinna być ona zaznaczona domyślnie) Włącz obsługę dwukierunkową. Obsługa dwukierunkowa pomiędzy komputerem, a drukarką może powodować, że zamiast wydruku dostaniemy tylko komunikaty o błędach. Odznaczamy tą pozycję:

epson

5. Na sam koniec warto jeszcze przejść do zakładki Zaawansowane i zaznaczyć pozycję Drukuj bezpośrednio do drukarki. W ten sposób drukarka nie będzie najpierw buforowała dokumentów przed ich późniejszym wydrukowaniem, tylko zleci to polecenie od razu:

epson26. To wszystko. Teraz sprawdzamy, czy dokumenty drukują się poprawnie. Dla pewności warto uruchomić ponownie komputer przed rozpoczęciem drukowania.